คำอวยพรวันเกิดในภาษาอังกฤษที่ต้องรู้!!


วันนี้เราจะมาพูดถึงเรื่องการอวยพรในภาษาอังกฤษกันว่าเป็นอย่างไรกันบ้าง ยังไงแล้วไปดูกันเลย 


คำอวยพรวันเกิดสำหรับเพื่อน

Happy Birthday! I hope you have a wonderful day with loads of love and surprises. May your birthday give you the best memories till the next one.
สุขสันต์วันเกิด ฉันขอให้วันนี้เป็นวันที่แสนสดใส เต็มเปี่ยมไปด้วยความรักและความประทับใจ ขอให้วันเกิดของเธอปีนี้เต็มไปด้วยเรื่องราวดีๆ จนถึงวันเกิดปีหน้าเลยนะ

You are the most special friend I know, and I’m so glad that I can call you my best friend. I hope you have the happiest birthday ever.
เธอคือเพื่อนที่แสนพิเศษที่ฉันรู้จัก และฉันดีใจมากๆ ทีเธอเป็นเพื่อนสนิทของฉัน ฉันขอให้เธอมีวันเกิดที่มีความสุขที่สุดตลอดไปนะ

I hope that your special day is full of fun, happiness and everything that you enjoy. Happy Birthday!
ฉันขอให้วันพิเศษของเธอนี้เต็มไปด้วยความร่าเริง ความสุขใจ และเปี่ยมล้นทุกสิ่งที่จะทำให้เธอสนุกสนานได้ สุขสันต์วันเกิดนะ !

I hope your joyous day filled with love and laughter. Happy Birthday!
ฉันขอให้วันแห่งความสุขของเธอเต็มไปด้วยความรักและเสียงหัวเราะนะ สุขสันต์วันเกิดจ้ะ!

คำอวยพรวันเกิดสำหรับคนรัก

I hope you have a magical day full of love and happiness! Happy Birthday, my sweetheart!
ฉันขอให้เธอมีวันที่แสนวิเศษ เปี่ยมล้นไปด้วยความรักและความสุข สุขสันต์วันเกิดนะที่รัก!

I love you and I want you to know how lucky I am to have you! Happy Birthday!
ฉันรักเธอและอยากให้เธอรู้ด้วยว่าฉันรู้สึกโชคดีแค่ไหนที่มีเธอ สุขสันต์วันเกิดนะ!

My heart for you will never break. My smile for you will never fade. My love for you will never end. I love you. Happy Birthday, my sweetheart!
หัวใจฉันที่ให้เธอจะไม่มีวันสลาย รอยยิ้มที่ฉันมอบให้เธอจะไม่มีวันหาย ความรักที่ฉันมีต่อเธอไม่มีวันเสื่อมคลาย ฉันรักเธอ สุขสันต์วันเกิดที่รัก

Happy Birthday to the person who means the most to me in this world. I hope your birthday wishes come true. Thanks for always being right by my side, sweetheart.
สุขสันต์วันเกิดแด่คนที่มีความหมายที่สุดในชีวิตฉัน ฉันขอให้เธอสมหวังในทุกสิ่ง ขอบคุณที่อยู่เคียงข้างกันมาตลอดนะที่รัก

You are my soul mate, my partner and most trusted friend. I can’t imagine how my life would be without you. On your birthday, I want to remind you of all the reasons why I love you.
เธอคือคู่ชีวิต, คู่คิด และเพื่อนที่แสนดีของฉัน ฉันไม่สามารถจินตนาการได้เลยว่าชีวิตฉันจะเป็นอย่างไรหากขาดเธอไป ในวันเกิดของเธอปีนี้ ฉันอยากจะย้ำให้เธอรู้ซึ้งถึงเหตุผลที่ฉันรักเธอ

All our memories together will never be taken away, no matter how old we get and how many birthdays pass by, I will always be here for you. Happy Birthday my love!
ความทรงจำของเราสองคนจะไม่มีวันจางหายไป ไม่ว่าเราจะแก่ขึ้นหรือวันเกิดเราจะผ่านไปอีกกี่ครั้ง ฉันก็จะอยู่ข้างเธอเสมอ สุขสันต์วันเกิดที่รักคำอวยพรวันเกิดสำหรับคนในครอบครัว

I am so glad that I have got your DNA, I love you is all I want to say. Happy Birthday!
ลูกดีใจที่ได้เกิดมาเป็นลูกของพ่อ ลูกรักพ่อและอยากจะบอกพ่อว่าสุขสันต์วันเกิดนะคะ/ครับ



Happy birthday to the best father ever. I remember when you held my hand across the street and taught me how to reach for the stars. You are my inspiration and my hero. I love you.
สุขสันต์วันเกิดแด่คุณพ่อผู้แสนดีที่สุด ลูกยังจำได้ดีถึงวันที่พ่อจูงมือลูกข้ามถนนและสอนลูกให้รู้จักไขว่คว้าหาความฝัน พ่อคือแรงบันดาลใจและเป็นฮีโร่ของลูกเสมอ ลูกรักพ่อค่ะ/ครับ

Dad, you were there for me from the day I was born. You are one of the most important people in my life and I love you with my whole heart. Happy birthday, Dad!
พ่อคอยอยู่เคียงข้างลูกตั้งแต่วันแรกที่ลืมตา และเป็นคนสำคัญในชีวิตของลูก ลูกรักพ่อสุดหัวใจ สุขสันต์วันเกิดค่ะ/ครับ พ่อ

No one else is as lucky as me, because I’ve got a mom as awesome as you.
เพราะว่าลูกมีแม่ที่แสนดีแบบนี้ ลูกจึงเป็นคนที่โชคดีที่สุด สุขสันต์วันเกิดนะคะ/ครับแม่

Mom, all your life, your prayers have always been for our happiness. Today, my prayer is for you. Happy Birthday!
ตลอดชีวิตของแม่มีแต่ปรารถนาให้ลูกมีความสุข แต่ในวันนี้ลูกจะของอธิษฐานให้แม่บ้างนะ สุขสันต์วันเกิดค่ะ/ครับแม่

Dear mom, no one can love me more, no one can understand me better. No one can inspire me more, no one can hug me tighter. Happy Birthday! I love you.
ไม่มีใครบนโลกใบนี้ที่จะรักและเข้าใจลูกได้มากขนาดนี้ ไม่มีใครในโลกใบนี้ที่จะเป็นแรงบันดาลใจและกอดลูกไว้แน่นแบบนี้ สุขสันต์วันเกิดนะคะ/ครับแม่ ลูกรักแม่นะ

You deserve a birthday that’s as amazing as you are! Happy Birthday to the World’s Best Sister!
เธอสมควรจะได้มีวันเกิดที่แสนพิเศษเหมือนอย่างที่เธอเป็น สุขสันต์วันเกิดแด่พี่สาวที่น่ารักที่สุดในโลก!

On my brother’s birthday I am making a wish, that we always remain inseparable like water and fish. Happy Birthday!
เนื่องในวันนี้เป็นวันเกิดของพี่ชาย ฉันของอธิษฐานให้เราทั้งคู่อยู่เคียงข้างกันไม่มีสิ่งใดพรากเราได้เหมือนน้ำกับปลา สุขสันต์วันเกิดนะพี่ชาย!

คำอวยพรสำหรับเจ้านาย

May you always have as much strength and courage to lead our team and, more importantly, a truly happy life. Happy birthday, boss!
ขอให้หัวหน้าเปี่ยมไปด้วยพลัง ความเข้มแข็งและกำลังใจในการทำงานเพื่อผลักดันทีมของเราให้ก้าวหน้า และที่สำคัญที่สุดขอให้หัวหน้ามีความสุขกับชีวิตมากๆ สุขสันต์วันเกิดค่ะ/ครับหัวหน้า

Wishing a perfect birthday to the perfect boss. May you have a perfect party and a perfect year ahead. Happy Birthday!
ขอให้วันเกิดของหัวหน้าในวันนี้เป็นวันเกิดที่แสนสมบูรณ์แบบ และขอให้งานเลี้ยงฉลองวันเกิดนี้มีแต่ความเพอร์เฟคต์ สนุกสนาน ตลอดจนขอให้ปีนี้เป็นปีที่ดี สุขสันต์วันเกิดค่ะ/ครับหัวหน้า

คำอวยพรวันเกิดแบบทั่วไป

Please remember that I love you. Wishing you a beautiful day. Happy Birthday!
รู้ไว้นะว่าฉันรักเธอ ขอให้เธอมีวันที่แสนวิเศษนะ สุขสันต์วันเกิดจ้ะ!

Happy Birthday! I hope all your birthday dreams and wishes come true.
สุขสันต์วันเกิดจ้ะ! ฉันขอให้ความปรารถนาและทุกสิ่งที่เธอหวังไว้เป็นจริงนะ

Please accept a hundred hugs, a hundred wishes and a hundred feelings of goodwill as a gift on your Birthday. Wishing you have an unprecedented good year ahead.
ขอมอบอ้อมกอด คำอวยพร และความปรารถนาดีอันเปี่ยมล้นเป็นของขวัญให้เธอในวันเกิดนี้นะ ขอให้ปีนี้เป็นปีที่ดี มีความสุขแบบไม่คาดฝันเลยนะ!

Whatever dream you’re dreaming, may each one of them come true. Whatever plans you’re making, may they all work out for you. Happy Birthday!
ไม่ว่าเธอจะปรารถนาสิ่งไหน ฉันขอให้คำปรารถนาของเธอแต่ละสิ่งเป็นจริงดั่งหวัง ไม่ว่าเธอจะวางแผนชีวิตไว้แบบไหน ฉันขอให้ทุกแผนนั้นประสบผลสำเร็จ สุขสันต์วันเกิดจ้ะ!

จากนี้ไปก็ไม่ต้องอวยพรแค่ Happy Birthday! May all your wishes come true. กันแล้วนะคะ จดจำคำอวยพรเหล่านี้ให้ดี แล้วนำไปปรับใช้ให้เหมาะสมกับบุคคลและกาลเทศะนะคะ ☺

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »